AppStore, Safari és a még nem prémium Apple

AppStore letöltések

Január 7-én az Apple kiadott egy szokásos nyilatkozatot az Apple.com -on és tudatta a világgal, hogy a felhasználók összesen 40 milliárd alkalmazást töltöttek le, ennek majdnem a felét 2012-ben. A másik ilyen szám: 500 millió, ami az „aktív” iTunes felhasználói fiókok száma. Hogy az aktív mit takar, azt nem csillagozták.

Az év vége igen erős lett, mivel decemberben 2 milliárdot töltött le, a Store-ban fellelhető 775.000 darab iPhone, iPad, iPod touch kompatibilis alkalmazások közül (300,000 iPad-re). Ezek a számok természetesen világszinten értendők, a magyar Store-ban nincsen 775.000 alkalmazás. A fejlesztőknek több mint 7 milliárd dollárt fizettek ki, amit mi földi emberek el sem tudunk képzelni.


Ami idegesített az írásban, hogy 6 bekezdésen keresztül különböző fejlesztők és alkalmazások sikereit, megállapodásait és eladásait idézték, ami tökre nem érdekel, amikor egy Apple által kiadott sajtó anyagot olvasok.

Ettől eltekintve Juhhéé!

Időközben a Safari is ünnepel.

2003. január 7-én mutatták be az első Internet Explorer vetélytársat, illetve annak bétáját. Mára a Safari szerintem OSX és Windows platformon lemaradt és a Chrome-Firefox páros magasan veri, de mobil platformon erős. iOS-en szerintem a legtöbb felhasználó nem „Chrome-ozik”, én mondjuk igen. A mi oldalunkon is látom a statisztikákat, amik gépeken a Firefox-ot, mobilon pedig a Safari-t mutatják nyerőnek.

Ha valakinek kedve lenne letöltheti a Safari 2003-ban kiadott 1.0-ás verzióját.


Safari 1.0

A CNN Money részlegén találtam, a legérdekesebb cikket, amit mostanában olvastam. Az írás egy kérdéssel kezdődik:

 Az Apple nem is prémium márka?

Toni Sacconaghi, a Bernstein Research-től azt gondolja, hogy az Apple vásárlók még nincsenek annyira elkötelezve a márka mellett, nem akkora a vásárlók újravásárlási szándéka, mint a Nike vagy a Louis Vuitton esetében.

Ennek ellenére kihozta a statisztikáiból, hogy az almás vásárlók közül 85% és 95%, újra iPad-et, és iPhone-t fog vásárolni. A kutatás az európai és amerikai felhasználókat foglalja magába, és más platformokon is elvégezték, hát nem ugyanolyan eredménnyel.

Az elmúlt 5 évben az iPhone bemutatása óta, az Apple a mobil eszközeinek köszönhetően nőtt ekkorát, de mára a profit fele jön csak a visszatérő vásárlóktól. Gondolom nagyrész azért, mert a 2010-2011-es iPhone 4-ek és iPad-ek még teljesen jók, nem is beszélve a MacBookok-ról és még sorolhatnám. 2015-re fog változni a helyzet, a szerző szerint.

Még több Apple Hír.

Twitterünk.

Facebookunk.

2578 Total Views 1 Views Today
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

hozzászólás

Kommentelj!

Az email címet nem tesszük közzé.