Az olasz „Steve Jobs” divatcég ellen pert vesztett az Apple

Az olasz bíróság döntése alapján a divatcég használhatja az egykori Apple CEO nevét új márkanévként.

Az ügy 5 évvel ezelőtt kezdődött, amikor a nagyra törő olasz testvérpár, Vincenzo és Giacomo Barbato be akart lépni a nagy múltú olasz divatiparba egy saját márkás ruhákkal és kiegészítőkkel. Sokat kutakodtak a megfelelő stratégia kialakítása érdekében, amikor egy súlyos hiányosságra jöttek rá: az Apple, aki általában a legapróbb, legjelentéktelenebb ötleteit is levédeti, soha nem kért oltalmat legendás alapítója, Steve Jobs nevére.

Ha mindez nem lenne elég szemtelen, még a logójukat is Apple-szerűvé tették. Egy nagy J betű, harapással és a jellegzetes kis levélkével a tetején.

2012-ben az Apple megindította a peres eljárást szellemi tulajdon kezelésével kapcsolatban. A bíróság ítélete alapján a testvérpár végül folytathatja tovább a tevékenységét a Steve Jobs márkanévvel és az Apple-szerű logóval. Az Apple elsősorban a logóba kötött, felhívva a figyelmet az egyértelmű hasonlóságokra. A bíróság szerint viszont a J betű nem ehető, így a hiányzó rész nem lehet harapás nyom, azaz nem beszélhetünk másolásról sem.

 

Forrás:

complex.com/

theverge.com/

gizmodo.com/

qz.com/

finance.yahoo.com/

696 Total Views 1 Views Today
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

hozzászólás