Szárnyal az Apple Japánban, a teljes japán sztori

Igen szép fejlődésnek indult japán piaca az Appe szempontjából. Lassan már két éve vannak jelen a cupertinoiak a szigetországban és az eladásaik gyakorlatilag megállás nélkül növekednek, legyen az az iPhone vagy éppen az iPad. Japán, mára az Apple leggyorsabban növekedő piaca, az USA vagy éppen Kína sem tud ilyen növekedést elérni. Olyan számok keletkeznek az országban, hogy még igen komoly szakemberek is értetlenül állnak az egész előtt.

japán sztori (1)

Igen sok összetevője van egy ilyen sikernek. Japán alapvetően egy egyre csökkenő és öregedő népességű régió, amely gazdaságilag egyre jobb állapotba került az elmúlt években. A WSJ három fő megfejtéssel érvel.

Az Apple, mint az új piacokon szokásos, igen erős marketinggel robbant be a köztudatba. Ezt követően, az ország szolgáltatói azonnal lecsaptak a készülékekre és az USA-hoz hasonlóan a konkurenciával versengve, áron alul árulják az iPhone-okat. Ehhez járul hozzá, a japán emberek fanatizmusa, ha valamilyen külföldi (pontosabban valami nyugati) márkáról beszélünk. Nem szabad elfelejtenünk azonban, hogy az Apple legnagyobb riválisa, Japánban csak negyedik számú gyártónak tekinthető. Az Apple, Sony, Sharp hármas mögött van csak a koreai márka, köszönhetően annak, hogy a japánok … hát, szóval nem rajonganak a szomszédokért, na. Természetesen a Samsung-ról van szó.

japán sztori (2)

Az igazi fordulópont, a folyamat felerősödése 2013 szeptembere volt. Ekkor az iPhone már Japán legjobban fogyó okostelefonja 37%-kal, az iPad pedig már márciusban 50% felett volt a táblagépek között. Nem álltak rosszul, na. Az ekkor megjelenő iPhone 5C és iPhone 5S először kerül be a legnagyobb helyi szolgáltató, a DoCoMo kínálatába, ami az árakat nagyon lenyomja természetesen 2 éves hűséggel megspékelve. Elindul a szolgáltatók közötti agresszív árverseny, hiszen követniük kell egymás lépéseit. Ez addig fajul, míg Japán 3 legnagyobb szolgáltatója, mind ingyen kínálja az iPhone 5S-t (nem írtam el, S az nem C). Gyakorlatilag ez van most. Számokban kifejezve a legmegdöbbentőbb a történet.

japán sztori (2)

Egyes becslések szerint 2013-ban az Apple összesen 11-12 millió iPhone-t adhat el Japánban, ami kb. a duplája a 2012-es 5-6 millió darabnak. Jövőre ez a szám könnyedén megközelítheti a 20 millió darabot. Ha az Apple összes iPhone eladását nézzük, az idén 16%-kal, míg jövőre 10%-kal nőhet. Más világ az ott kérem.

Az utolsó, szeptember 28-án lezárult negyedévben (ebbe nincsenek benne az új termékek) az Apple eladásai 27%-kal nőttek, egészen 13.5 milliárd dollárra. Elképesztő számok, ám az igazán nagy robbanás még meg sem történt.

2013. novembert írunk. A dübörgő iPhone őrület pedig a tetőfokon van Japánban. Az októberi okostelefon-eladások 76%-a volt iPhone. A DoCoMo részesedése sem gyenge, az eladott iPhone-ok 61%-a használja hálózatukat. KWP ComTech Twitteren osztotta meg a számokat:

Így a végére tartogattam még egy érdekességet. Az USA, Kína és India után a japán piac volt negyedik legnagyobb, ha az okostelefonokat tekintjük, 2013 első negyedévében. Ha a lakossági adatokat megnézzük, a helyezés még nagyobb számnak tűnik.

772 Total Views 1 Views Today
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

hozzászólás

Kommentelj!

Az email címet nem tesszük közzé.